Enter Tuki

Henkilökohtaista asiantuntija-apua

Enter Tuki tarjoaa helposti lähestyttävää ja asiantuntevaa apua ongelmatilanteissa, joita organisaation oma IT-väki tai loppukäyttäjä eivät pysty ratkaisemaan.

Enter Optimi -kokonaispalveluumme sisältyy Enter Tuki. Sen kautta tavoitat helposti osaavan asiantuntijan, joka auttaa, opastaa ja ratkaisee ripeästi haastavimmatkin IT-pulmasi. Koordinoimme myös muutosten hallinnan ja häiriötilanteiden ratkaisun.

Neuvontaa ja tukea sekä loppukäyttäjille että asiantuntijoille 

Enter Tukeen sisältyy helposti tavoitettava ja asiantunteva Service Desk. Sen asiantuntijat osaavat neuvoa ja auttaa asiakasorganisaation omia loppukäyttäjiä. Tarvittaessa ohjeistamme myös asiakkaan nimeämiä kolmannen osapuolen IT-asiantuntijoita. Service Desk pystyy ratkaisemaan monenlaisia palvelupyyntöjä, koskivat ne sitten käyttöopastusta, pilvipalveluita, palvelimia, verkkolaitteita, verkkoyhteyksiä, tai esimerkiksi ohjelmistoja.

Loppukäyttäjiä Service Desk palvelee selkeästi ja ymmärrettävästi — riippumatta kuinka teknisestä ongelmasta on kyse. Service Desk voi myös opastaa käyttäjiä organisaation sovellusten käytössä. Laajemmista perehdytys- ja koulutustapahtumista sovitaan aina tapauskohtaisesti erikseen. 

IT-asiantuntijoille Service Desk toimii arvokkaana lisäapuna ja laajennettuna tietopankkina. Palvelu voidaan mukauttaa organisaation tarpeiden mukaan. Asiakkaan oma IT-osasto voi hoitaa lähituen ja Enterin asiantuntija palvelimet, sisältäen niiden ylläpidon ja käyttäjähallinnan. Aivan kuten loppukäyttäjiäkin, palvelee Service Desk yllättävissä ongelmatilanteissa asiakkaan IT-asiantuntijoita.

Muutospyyntöjen hallinnointi 

Enter Tuen asiantuntijat vastaanottavat ja hoitavat IT:n muutospyyntöjä, kuten käyttäjätilien, hakemisto-oikeuksien ja Teams-ryhmien muutoksia sekä suorituskapasiteettien ja sovellusversioiden muutoksia.

Enter Tuki toimii myös keskitettynä tiedotuspisteenä organisaation henkilöstölle laajempien muutoshankkeiden keskellä – kuten palveluiden versiovaihdoissa ja datamigraatioissa.

Häiriötilanteiden ratkaisun koordinointi 

Varsinkin monitoimittajaympäristöissä tarvitaan kykyä hahmottaa, hallita ja koordinoida häiriötilanteita, sekä niiden aiheuttamia tapahtumia. Vikatilanteissa — varsinkin sen koskettaessa useita eri toimijoita — korostuu aktiivinen ja täsmällinen viestintä osapuolten kesken. Enter Tuki auttaa niin pienemmissä ja selkeärajaisissa kuin monimutkaisissa ja laajoissa häiriötilanteissa.

Referenssejä

Tampereen Näsinneula

Tampereen kaupunki

Sähköisen arkistoinnin automaatio helpottaa oppilaitosten arkea

Enter on toteuttanut Tampereen kaupungin toisen asteen oppilaitosten käyttöön sähköisen arkistoinnin automaatioratkaisun. Samanlaisen arkistointiautomaation Enter oli tehnyt myös aiemmin Tampereen peruskouluihin, joissa se todettiin toimivaksi ratkaisuksi. Niinpä Tampereen lukioiden ja ammattikoulun osalta oli helppo tehdä päätös vastaavan arkistointiautomaatioprojektin aloittamisesta.

Lue lisää

Espoon Keilaranta

Espoon kaupunki

Espoon kaupunki hyötyy Enterin osaamisesta käyttäjätunnusautomaatiossa

Espoon kaupunki on tehnyt yhteistyötä Enterin kanssa lähes kolme vuotta. Kuluneiden vuosien varrella on toteutettu useampi käyttäjätunnusautomaatioon ja O365-palveluihin kytkeytyvä projekti, joiden tarkoitus on ollut helpottaa sähköisten oppimisympäristöjen käyttöä Espoon kaikissa kouluissa ja oppilaitoksissa.

Lue lisää

Jesse Eskelinen - WorldSkills

WorldSkills Shanghai 2022

Jessen tie Shanghaihin

Enterin Jesse Eskelinen mittaa taitonsa kansainvälisellä tasolla. Shanghaissa järjestettävissä ammattitaidon maailmanmestaruuskilpailuissa nuoren lupauksen lajina on IT Network Systems Administration.

Lue lisää

Sähköinen arkistointi

Webinaari – Sähköisen arkistoinnin integraatio

Visman webinaari

Sami Ringvall osallistui hiljattain Visman webinaariin sähköisen arkistoinnin integraatiosta. Arkistointiin liittyvät lait ja määräykset ovat tarkentuneet — nyt on hyvä hetki tutustua Primus-automaatioratkaisuun.

Lue lisää

Liity Enter Optimi -palvelukokemuksen piiriin.