Enterin valmistautuminen, käytännöt ja vaikutukset toimintaan koronavirustilanteessa
- Noudatamme Suomen hallituksen antamia toimintaohjeita ja päivitämme toimintakäytäntöjämme niiden muuttuessa
- Noudatamme asiakkaidemme toimintaohjeita ja käytäntöjä
- Lähtökohtaisesti palvelutuotantomme toimii edelleen normaalisti
- Mahdollisissa kiiretilanteissa priorisoimme yhteiskunnallisesti kriittisiä asiakkaitamme
- Emme toistaiseksi matkusta Suomen ulkopuolelle
- Kokoukset ja koulutukset toteutamme etäratkaisuilla
- Vältämme kättelyä ja noudatamme sosiaalisen etäisyyden menetelmiä
- Pyrimme palvelemaan asiakkaitamme ensisijaisesti etäratkaisuilla; välttämättömät toimenpiteet (IT-järjestelmien laiteasennukset ja korjaukset) suoritamme paikan päällä asiakastiloissa
- Toimitiloissamme käsiteltävät asiakkaiden IT-laitteistot, kuten esiasennettavat tietokoneet toimitetaan asiakkaille näppäimistöjensä osalta desinfioituina
- Osalla edustamistamme teknologiapäämiehistä on huomattavia viivästyksiä verrattuna normaaleihin tuote-, varaosa ja on-site -huoltopalveluiden toimitusaikoihin
- Mikäli havaitsemme Enterillä koronavirukseen liitännäisiä ongelmia, jotka vaikuttavat palvelutuotantoomme, ilmoitamme asiasta suoraan vaikutuksen kohteena oleville asiakkaille
- Mikäli havaitsette organisaatiossanne koronavirustartunnan aiheuttamia ongelmia, jotka voisivat vaikuttaa Enterin asiantuntijoiden työturvallisuuteen, ottakaa yhteyttä koronainfo@enter.fi
The preparations, practices and impacts to operations of Enter during the coronavirus epidemic
- We follow the advices of the Finnish government and update our operating procedures according to the national guidelines
- We follow operational procedures and code of conducts as advised by our customers
- We expect our service production to continue to operate normally
- During heavy loads of service, we prioritize customers whose operations are critical for our society
- We do not travel or physically work abroad for now
- We arrange all meetings and training sessions with remote solutions
- We avoid shaking hands and follow social distancing methods
- We aim to serve our customers primarily through remote solutions. However, we do carry out the necessary operations (hardware installations and repairs of IT systems) on-site at customer premises
- We disinfect the keyboards of IT equipment that is handled on-premises at Enter, such as keyboards of pre-installed computers before delivery to customers
- Some of the technology vendors represented by Enter have significant delays compared to the normal delivery times regarding their products, spare parts and on-site services
- If we detect issues related to the coronavirus at Enter that affects our service delivery, we will notify the affected customers directly
- If you detect problems in your organization with coronavirus infection that could affect the safety of Enter’s experts working for you, please contact us by email at koronainfo@enter.fi